გაკვეთილის გეგმა


საგანი:              ქიმია
სწავლების  საფეხური/კლასი:  IX
მოსწავლეთა  რაოდენობა:  12
თემა: ,,რას ნიშნავს ჰაერის ხარისხის კონტროლი“
მიზანი: შეისწავლონ და  აღწერონ ჰაერისა და წყლის დაბინძურების შესწავლის და კონტროლის მეთოდები, გამოთქვან მოსაზრებები წარმოდგენილი პრობლემების გადაჭრის გზებზე.
კავშირი  ეროვნული  სასწავლო  გეგმის  სტანდარტთან:  ქიმ. IX.7. მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე დაკვირვება და მოპოვებული მონაცემების ქიმიის თვალსაზრისით შეფასება. 
შედეგი:   ქიმია.  IX  7. მოსწავლეებმა შეძლონ ინფორმაციის დამუშავება, მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება. 
შედეგი  თვალსაჩინოა  თუ:  მოსწავლე  აღწერს ჰაერისა და წყლის დაბინძურების შესწავლის და კონტროლის მეთოდებს , გამოთქვამს მოსაზრებებს წარმოდგენილი პრობლემების გადაჭრის გზებზე.
#
აქტივობის   აღწერა
მეთოდი/
მეთოდები
კლასის  ორგანიზების ფორმა       
სასწავლო  რესურსები
დრო
თითოეული  აქტივობის  ბოლოს  მისაღწევი  შდეგი
1







ორგანიზაციული  საკითხების  მოგვარების  შემდეგ მოვახდენ  საშინაო  დავალების  შემოწმებას, საჭიროებისამებრ გამოვიყენებ განმავითარებელ და განმსაზღვრელ  შეფასებას.
დავალების  წარმოდგენა  წერილობით.


მთელი  კლასი,  ინდივიდუალური


დაფა, ცარცი,  დავალების  რვეული,  შეფასების  რუბრიკა.

5 წთ













2
გაკვეთილის  მიზნის  გაცნობა:
  ჩვენი  გაკვეთილის  მიზანია  შევისწავლოთ და  ავღწეროთ ჰაერისა და წყლის დაბინძურების შესწავლის და კონტროლის მეთოდები, გამოვთქვათ მოსაზრებები წარმოდგენილი პრობლემების გადაჭრის გზებზე.

ვერბალური  ახსნა
მთელ  კლასთან
გაკვეთილის მიზანი  და შეფასების  რუბრიკა  წარმოდგენილია  ფლიპჩარტზე
3 წთ
მოსწავლეებს  ეცოდინებათ  გაკვეთილის  მიზანი,  შეფასების  კრიტერიუმები.


3
წინარე  ცოდნის  გააქტიურება,  გონებრივი  იერიში კითხვა1: რაზეა დამოკიდებული ჰაერის ტენიანობა?
კითხვა2:   რას ნიშნავს ჰაერის ხარისხის კონტროლი?
კითხვა3:    
რომელი ნივთიერებები იწვევს ჰაერის დაბინძურებას?
კითხვა 4: რა განსაკუთრებული მნიშვნელობა აქვს ჰაერის ტენიანობის დონეს ადამიანისა და ბუნებისათვის.
კითხვა 5:  რა უარყოფითი გავლენა შეიძლება ჰქონდეს ნახშირბადისა და გოგირდის ოქსიდების არსებობას ჰაერში და რა გზით შეიძლება მოხვდეს ისინი ჰაერში?

კითხვა-პასუხი
ინდივიდუალური
გამოსაძახებელი  ჩხირები
4 წთ
მოსწავლეებმა იციან რა არის სათბურის ეფექტი, როგორ მოქმედებს ის გარემოზე. რატომ წარმოიქმნა ოზონის ხვრელი და რა საფრთხეს უქმნის მისი არსებობა დედამიწას?


4

მინი ლექცია: მოსწავლეებს გავაცნობ ჰაერის ტენიანობის განსაზღვრისათვის საჭირო ხელსაწყოებს: ფსიქრომეტრსა და ჰიგრომეტრს და მათი გამოყენების წესებს. ასევე ჰაერში მტვრის რაოდენობის დასადგენად საჭირო ფორმულას.

ვერბალური
მთელ კლასთან
ფსიქრომეტრი, ჰიგრომეტრი, ცხრილები სახელმძღვანელოდან.
5 წთ.


მოსწავლეებმა იციან ჰაერში ტენიანობის
მნიშვნელობა. ფლობენ  ჰაერის დამაბინძურებელი ნივთიერებების შესახებ ინფორმაციას.
5
ჯგუფების  შექმნა,  სულ  3  ჯგუფი.  დავურიგებ სამუშაო  ფურცლებს,  საჭირო  მასალებს,  მივცემ  ინსტრუქციას  ვარიანტების  მიხედვით,  შევახსენებ   ჯგუფური  მუშაობის  წესებს,  დავუნიშნავ დროს.
ვერბალური  ახსნა
ჯგუფური
 ფსიქრომეტრული ცხრილი. მარკერები,  თაბახის  ფურცლები, წებვადი  ლენტი,

12-13 წთ
მოცემულია დავუშვათ მშრალი თერმომეტრის ჩვენება 10 0С , სველის კი 8  0С. მათი სხვაობაა 2 0С. უნდა მონახონ ცხრილში მშრალი თერმომეტრის ჩვენება 10 0С. შემდეგ ჰორიზონტალურ მწკრივში მონახონ ტემპერატურათა სხვაობა  2. რამდენ  პროცენტს შეესაბამება ფარდობითი ტენიანობის მნიშვნელობა?
6
ჯგუფები  ირჩევენ  პრეზენტატორს  და  წარმოადგენენ  თავიანთ  ნამუშევრებს.           განმავითარებელი  და  განმსაზღვრელი  შეფასების  მიცემა.

პრეზენტაცია ლოგიკური  მსჯელობა,  კითხვა-პასუხი.

პრეზენტა-ტორი  და  ჯგუფის  წვერები

შესრულებული სქემები.  შეფასების  რუბრიკა.

13-15  წთ

მოსწავლეებს  შეუძლია  მიღებული ინფორმაციის  საფუძველზე სქემების  შექმნა  და დასკვნების  გამოტანა, მონაცემთა  ანალიზი და არგუმენტირე-ბული  მსჯელობა.

7
რეფლექსიის  ფაზაზე  მოსწავლეებს   ვურიგებ  ამოცანას,  შეძენილი  ცოდნის  საფუძველზე  მათ  უნდა  ამოხსნან  და  წარმოადგინონ.  ბოლოს  მოვახდენ  გაკვეთილის შეჯამებას,  წარმოვაჩენ  საბოლოო  შედეგს და  მივცემ  დავალებას,
დამოუკიდებელი  მუშაობა
მთელი  კლასი
ამოცანის  სხვადსხვა  ტიპი,  დაფა,  ცარცი.
4-5 წთ

მოსწავლეებს  შეუძლიათ  ამოცანების  ამოხსნა  და   დასკვნების  გაკეთება.

1 комментарий:

  1. გაკვეთილის გეგმა აგებულია აქტუალურ თემაზე, აქტივობები ძალიან საინტერესოა და სასარგებლო გისურვებთ წარმატებებს.

    ОтветитьУдалить